Чому більшість керівних посад займають чоловіки?

Райна Брендс – доцент Лондонської школи бізнесу, її дослідження зосереджені на професійних досягненнях жінок і тому, як робочі зв’язки допомагають або заважають жінкам у кар’єрі.

Попри те, що жінки займають 40% всієї робочої сили у світі, лише 24% перебувають на вищих керівних посадах. Цей показник залишається незмінним протягом останнього десятиліття. Серед директорів компаній, що входять у фондовий індекс S&P 500, жінки займають лише 5%.

Чому до вищих корпоративних сходинок доходить так мало представниць прекрасної статі?

Базуючись на результатах дослідження Райни Брендс було виявлено цілий спектр причин — від явної дискримінації до непомітної переваги, що віддається чоловікам в процесі професійного зростання:

  • Жінки менш схильні боротися за головні посади.
  • Жінки рідше переходять на нові місця роботи заради підвищення.
  • Керівники компаній частіше доручають вирішення ділових та важливих справ чоловікам, ніж жінкам.

 

Жінки починають кар’єру з амбіціями, які не поступаються прагненням колег-чоловіків. Але проходить трохи часу і вони змінюють цілі й перестають активно боротися за високі позиції. Багато хто припускає, що причина криється в жіночій невпевненості, бажанні уникнути ризику або різниці в кар’єрних перевагах. Але дослідження вказують ще на один момент.

Проаналізувавши поведінку 10 тис. топ-менеджерів, які конкурували за високі посади у Великобританії, виявили, що жінки справді не поспішають претендувати на подібні вакансії. Набагато рідше борються за нове місце роботи, якщо програли подібну вакансію раніше. У чоловіків, які зазнали невдачі, бажання знову подавати заявку також знижувалося, але у жінок дана характеристика виражена у кілька разів більше.

Як насправді почувають себе жінки-керівники?

Жінок, які знаходяться на вищих посадах, об’єднувала загальна риса: незадоволеність та розчарування від кар’єрного зростання.

Фінансовий директор біотехнологічної компанії згадувала, як її кандидатура розглядалася на посаду гендиректора. Після тривалих співбесід місце отримав інший кандидат. Склалося враження, ніби її попросили взяти участь у конкурсі виключно через те, що вона жінка. Компанії була потрібна представниця прекрасної статі для списку кандидатів, а не для того, щоб насправді запропонувати їй посаду.

У процесі дослідження виявили масу подібних історій. Результати опитування та експерименту з керівниками підтвердили думку, що жінки відмовлялися від подальших спроб та сходили з дистанції через побоювання, що їх не будуть цінувати та сприймати як гідних керівників організації.

Організаціям варто уважніше придивитися до процесу найму й підвищення співробітників, для чого варто дати відповідь на декілька запитань.

1) Чи однаковий зворотний зв’язок від імені компанії з кандидатами чоловічої та жіночої статті у разі відмови або підвищення?
2) Чи формує компанія у співробітників відчуття приналежності до організації?

3) Як забезпечити, щоб менш представлені в керівництві групи не відчували себе знехтуваними?

Заповнити прогалини у вищезгаданих областях, компанії можуть почати поступово руйнувати «скляну стелю».

Деталі за посиланням: https://www.catalyst.org/knowledge/women-ceos-sp-500

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *