HR-департамент VS штучний інтелект

Інтернет переповнений інформацією про штучний інтелект і його потужний розвиток. Заголовки популярних видань щодня налічують десятки статей про те, що ледве не завтра кожен розмовлятиме з комп’ютерами, а харчові продукти постачатимуть дрони та роботи, авто їздитимуть самостійно, а харчуватися ми будемо їжею з 3D-принтеру.

Що ж трапиться зі сферою HR-менеджменту і яке майбутнє чекає на спеціалістів у цій галузі?

Міркуваннями поділився галузевий аналітик й інженер Джош Берсін, відомий своєю пристрастю до новітніх технологій. “Ми знаходимося в цікавій фазі: галас навколо штучного інтелекту не вщухає, проте не відповідає реальності. Разом з тим, можливості прогресу набагато більші, ніж ми думаємо, а можливості розвитку HR-менеджменту неймовірні” – ділиться Джош Берсін.

В той час, коли HR-спеціаліст будує команду, всі хочуть, щоб системи розвитку були інтелектуальнішими та кориснішими. Джош Берсін вважає, що для таких систем ринок надто молодий і варто звернути увагу на деякі речі.

Яка роль штучного інтелекту в управлінні HR?

Штучний інтелект – не чарівна комп’ютерна персона, а широкий спектр алгоритмів та інструментів машинного обладнання, який може швидко завантажити, проаналізувати й оптимізувати дані.

Система може визначати та розуміти мову, ідентифікувати фотографії й порівнювати інформацію. Ці алгоритми не «інтуїтивні», як у людей, але швидко аналізують мільйони інформаційних повідомлень за лічені секунди й корегують дані з готовими шаблонами. Уявіть собі систему, яка розглядає резюме, аналізує дані, досвід роботи кандидата та проводить співбесіду, і, як наслідок, прогнозує наскільки ефективно співробітник буде виконувати роботу.

За словами Джоша Берсіна більшість управлінських рішень, які ми приймаємо сьогодні, засновані на інтуїції. Якщо ці системи зроблять нас трохи розумнішими, ми зможемо значно покращити діяльність. Звісно, існує багато ризиків та перешкод, але потенціал штучного інтелекту надзвичайно великий.

Який прорив очікує на нас в галузі штучного інтелекту?

Джош Берсін перерахував декілька галузей, в яких вже можна побачити проривні результати.

Розвиток

На освіту персоналу щороку витрачається понад 200 мільярдів доларів, але по завершенню навчання більшість фахівців говорять, що гроші і час були згаяні дарма.

Спитайте себе, чого вам потрібно навчитися, щоб покращити результати в роботі? У багатьох існує такий набір бажаних навичок. А зараз уявіть алгоритм, який вивчає поведінку та вміння кращих співробітників команди, а потім просто розповідає, як бути схожими на них.

Подібний алгоритм входить в навчальні платформи компанії Netflix. Це робить процес навчання зручнішим та веселішим, нагадуючи перегляд кабельного телебачення.

Розвиток лідерських навичок

Більшість з нас працюють як майстри Дзен: постійно читають, відвідують майстер-класи, курси та конференції. Чи допомагає нам це в отриманні лідерських навичок?

За допомогою штучного інтелекту створили інструменти, що роблять запит на «зворотний зв’язок», читають коментарі та інтуїтивно визначають настрій співробітників, діючи для останніх як «поштовх» працювати краще та ефективніше.

Захист від шахрайства

З результатів досліджень було встановлено, що співробітники, які займаються шахрайством або вчиняють злочини, є «заразними» для колег – колеги переймають їхні шкідливі звички. Система штучного інтелекту може переглянути дані співробітників і виявити області стресу, етичних помилок та інших форм ризику недотримання норм поведінки.
Система також вказує співробітникам HR-сфери або фахівцям з внутрішнього контролю на «червоні» зони з метою прогнозування неналежної поведінки спеціалістів.

Які ризики можливі в роботі штучного інтелекту? 

Штучний інтелект не може працювати без попередньої інформації, бо алгоритми ґрунтуються на даних з минулого. Якщо поточні методи управління дискримінаційні, каральні або надмірно ієрархічні, імовірним є посилення  цих моментів та погіршення ефективності роботи. Система повинна бути прозорою та налаштованою, тоді все бути працювати належним чином.

Попри проблеми та ризики – потенціал величезний. Компанії витрачають близько 40% бюджету на освіту персоналу, тому системи у сфері HR-менеджменту стають «розумнішими», чіткішими та зосереджують увагу на вирішенні конкретних проблем.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *