HR-поради професора Стенфордського університету: як створити успішну команду?

Неважливо ким ви є: керівником або бізнесменом, працюєте з п’ятьма людьми або з десятками тисяч, незмінним залишається те, що в будь-якому випадку будете працювати з командою.

«Всі успішні компанії світу досягли успіху завдяки організаторським здібностям лідера», – ділиться досвідом Ліндред Грір, професор з організаційної поведінки Стенфордського університету.

Ліндред присвятила себе вивченню командної роботи та проводила дослідження з групами людей від трьох до десяти осіб, які працювали разом над одним завданням. Нещодавно вона опублікувала результати досліджень, в ході яких поділилася трьома способами створення ефективної команди та управління її учасниками.

№1. Створюйте різноманітні команди

«Члени колективу повинні мати різні уявлення і стилі роботи» – ділиться професор.

Якщо поставите перед оптимістом і песимістом однакову задачу, то побачите, що отримаєте різний результат. Щоб домогтися успіху і мати якомога більше ідей, важливо урізноманітнити колектив.

«Об’єднайте оптимістів і песимістів, ризикованих і тих, хто уникає ризику, збалансуйте колектив. Іншими словами, створіть команду навколо різних за мисленням та підходами людей», – говорить Ліндред Грір.

№2. Застосовуйте «ієрархічну гнучкість»

Якщо команда знаходиться в руках «поганого» лідера – ділові відносини руйнуються, зникає творчість і чесність між людьми, що в кінцевому підсумку призводить до зниження результатів.

Для розв’язання цієї проблеми, Грір рекомендує застосувати “ієрархічну гнучкість” – зробити групу рівноправною і слідувати загальній концепції. Наприклад, проводити колективні збори та передавати по колу який-небудь предмет, щоб у кожного був шанс висловитися. При цьому Грір радить лідерам звертати увагу на мову тіла і стежити за тим, що саме вони транслюють своїм підлеглим.

№3. Розв’язуйте проблеми до їх настання

Перш ніж невеличкі проблеми переростуть у великі, визначте їх і вирішіть колективно.

Ліндред Грір пропонує заздалегідь сформулювати чіткі цілі й основні правила: “кожен учасник команди повинен брати участь у розв’язанні спільної проблеми, при цьому мають бути чітко сформульовані критерії такої проблеми та визначені обов’язки кожного з учасників команди”.

Грір помітила, що навіть уявна тривіальна боротьба між колегами може сигналізувати про більш серйозні проблеми в команді.

Деталі за посиланням

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *