Метрики ефективності співробітників – ключ до динаміки продуктивності

Метрики ефективності співробітників є ключем до відстеження динаміки їх продуктивності. Обрати правильні – досить непроста справа, однак правильний вибір приносить користь не лише організації, але і співробітнику.

Можна виділити 4 основні категорії метрик:

  • Якісні виробничі метрики
  • Кількісні виробничі метрики
  • Метрики виробничої ефективності
  • Метрики організаційної продуктивності

 

Зупинимося на п’яти показниках

№ 1. Чиста оцінка промоутера

Показник Net Promoter score (NPS) може виступати в якості індикатора ефективності роботи співробітника. NPS – це число (зазвичай від 1 до 10), яке показує готовність клієнта рекомендувати послугу компанії іншим потенційним клієнтам. Клієнти, які набрали 9 або 10 балів, з великою ймовірністю будуть задоволені і виступлять як промоутери для компанії. Цей показник регулярно використовується для оцінки працівників продажів.  Наприклад, при продажі автомобілів, даний показник включений в остаточну форму, яку повинні підписувати клієнти.

№ 2. Метод 360 градусів

Метод 360 градусів – ще один інструмент для вимірювання продуктивності співробітників. Щоб оцінити співробітника, його підлеглим, клієнтам і менеджерам потрібно надати відгуки про нього з конкретних тем. Цей зворотний зв’язок часто являє собою точний і багатогранний погляд на продуктивність, рівень навичок і точки зростання.

№ 3. Примусове ранжування

Примусове ранжування (також називається “кривою життя”) – це спосіб ранжування співробітників, коли менеджерів просять ранжирувати підлеглих від кращого до гіршого. Таким чином, всі співробітники фірми порівнюються один з одним, і потім проводиться оцінка їх ефективності. Кожне ранжування націлене на покращення продуктивності. Нижні 10% рейтингу можуть бути звільнені і замінені топ-претендентами з ринку праці, що призводить до значного покращення продуктивності.

№ 4. Кількість продажів

Кількість продажів – простий спосіб визначити продуктивність співробітника відділу продажів. Особливо це працює у випадку з «простими продажами». Наприклад, організовані вуличні продавці керують тільки кількістю продажів, тому що, коли їм дають достатню кількість часу, люди з найкращими навичками будуть продавати більше товару за годину в одній і тій самій локації. Це приклад показника”вихідного” результату.

Однак, коли продажі більш складні (тобто більш тривалий цикл продажів), метрика кількості продажів стає менш надійною, оскільки продажі відбуваються рідше, і випадковість або удача будуть відігравати значну роль в успішному результаті. Складні цикли продажів, такі як продаж програмних рішень (цикл продажів до 1,5 років), найкраще оцінюються за іншими показниками.

Якими саме?

Це так звані процесуальні метрики, оскільки вони являють собою дії, які потрібно вчинити, щоб підвищити ймовірність успішного продажу. Наприклад, людина, яка дзвонить більшій кількості клієнтів, в кінцевому підсумку отримує найвищий шанс зробити успішний продаж. У цьому випадку кількість телефонних дзвінків буде більш надійним показником довгострокового успіху продажів.

№ 5. Кількість вироблених одиниць

Різні галузі промисловості мають різні способи вираження свого кількісного результату. У традиційному виробництві кількість вироблених одиниць часто була відповідною кількісною метрикою. У сучасних (сервісних) організаціях все ще використовуються аналогічні показники.

Наприклад, Bloomberg відстежує кількість символів, які їх 2400 журналістів друкують на клавіатурі за хвилину.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *