Щастя працівників як капітал успіху

Філософ Ален де Боттон у книзі «Архітектура щастя» пише, що настала унікальна епоха, коли люди почали шукати щастя в роботі. Психолог Шон започаткував у Гарвардському університеті «курс щастя», який став одним із найпопулярніших у навчальному закладі. Хоча ідея не нова: роботу як джерело щастя ще в XVIII столітті розглядав Бенджамін Франклін. У XIX столітті про це писали Л. Толстой і Ф. Достоєвський. У XX столітті ідею відстоював австрійський психіатр Віктор Франкл.

Щастя в контексті бізнесу – це, в першу чергу, справжня пристрасть до своєї справи і захопленість тим, що робиш. Професор Мартін Селігман вивів формулу п’яти складових щастя людини:

  • P (positive emotion) — позитивні емоції;
  • E (engagement) — причетність, долученість;
  • R (relationship) — взаємини,
  • M (meaning) — сенс;
  • A (accomplishment) — досягнення.

Результати діяльності міжнародних компаній свідчать, що чим вищим є рівень щастя співробітників, тим кращими є показники бізнесу.

Що відрізняє щасливих співробітників?

  • На 12% більш продуктивні;
  • На 31% більш ефективні;
  • На 37% більше продають;
  • На 30% рідше хворіють;
  • Утричі частіше знаходять творчі рішення.

Знаючи про це, компанії все частіше інвестують в щастя співробітників. У деяких навіть існує окрема посада Chief Happiness Officer і департаменти корпоративного щастя.

Чому питання про щастя піднімають в топових ЗМІ, на великих бізнес-конференціях, зустрічах HR-спільнот?

  1. На співбесіді 9 з 10 претендентів на запитання «Що ви очікуєте від роботи?» відповідають «Хочу, щоб робота приносила радість і задоволення»;
  2. Цілі поколінь У і Z полягають у реалізації призначення;
  3. Умови невизначеності, в яких працює бізнес, вимагають високого рівня внутрішньої мотивації співробітників, інтеграції команди і творчого підходу до роботи;
  4. Якщо раніше була важлива стратегія на 3-5 років, то зараз власники бізнесу і керівники компаній орієнтуються на залученість, ентузіазм, енергію, завзяття команди для досягнення значущих цілей.

 

Стратегії щасливих компаній

Як побудувати систему, коли всі співробітники мотивовані на досягнення значущих цілей, люблять свою роботу і отримують від неї задоволення?

Існують 10 напрямків, які дозволяють зробити компанію «живою» і такою, що надихає:

  • Сенс. У співробітника повинен бути сформульований сенс на трьох рівнях:

Робота – що вона мені дає?

Розвиток – як робота мені допомагає розвиватися?

Покликання – яку користь приношу іншим людям?

  • Оптимізм. Ця ментальна звичка повинна стати філософією компанії. Оптимісти святкують маленькі перемоги й перетворюють труднощі на ресурс для зростання і розвитку.
  • Любов. Іцхак Адізес називає її внутрішньою інтеграцією. Коли компанія просякнута довірою і повагою, встановлюються міцні зв’язки між людьми, відділами. Одні враховують інтереси інших, приймаючи рішення. У компаніях, де немає любові, співробітники вирішують особисті справи і захищають лише власні інтереси.
  • Потік. Щоб найкращим чином застосувати компетенції та знання, необхідно увійти в стан потоку — натхнення й повного занурення в роботу, в якому люди працюють уп’ятеро ефективніше.
  • Звичка навчатися. Криза — найкращий час, щоб вчитися. На сьогодні багато ринкових викликів, які вимагають нового рівня майстерності. Успішні бізнесмени зазвичай в цей період започатковують нові проекти, для них це можливість розвитку.
  • Гра. До будь-якої справи можна ставитися як до роботи або як до гри. Кращі проекти реалізуються в піднесеному настрої, а не в постійному стресі, який руйнує організм і призводить до депресії.
  • Точка впливу. У швидко мінливих умовах, характерних для кризи, бізнес складно планувати на далеку перспективу. У таких умовах важливим є вибір наступного кроку, розуміння того, як сфокусуватися на точці впливу. Навіть якщо не видно результатів, щоденні невеликі кроки в бік мети приносять задоволення і відчуття перемоги. Важливо такі точки впливу допомогти знайти і персоналу.
  • Управління енергією. В основі продуктивності лежить управління не часом, а енергією. Щоб досягати значущих цілей, потрібно проаналізувати, що дає енергію, а що її забирає, вчитися її ефективно витрачати і поповнювати.
  • Творчий підхід. Нестандартне креативне мислення — це величезне джерело енергії і щастя. Стимулювання та підтримка творчого підходу до роботи можуть стати рішенням для бізнесу, який потрапив в нові ринкові умови, коли існуючий досвід маловживаний.
  • Усвідомленість. Найпотужніше джерело енергії. Вона проявляється, коли вся увага цілком спрямована на дію. Усвідомлений підхід дозволяє навіть рутинні справи перетворити на приємний процес.
Деталі у джерелі http://www.sbr.in.ua/ 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *