Управління персоналом – напрям, в якому протягом останніх років з’явилось багато нових професій: HR-менеджер, рекрутер, хедхантер, менеджер з навчання та розвитку та ін. Розглянемо докладніше цілі, обов’язки та особливості даних професій.
ІПП ПРОФЕСІЇ ТА КОМПЕТЕНЦІЇ HR-МЕНЕДЖЕРА, фото

Професії та компетенції HR-менеджера

Управління персоналом – напрям, в якому протягом останніх років з’явилось багато нових професій: HR-менеджер, рекрутер, хедхантер, менеджер з навчання та розвитку та ін. Розглянемо докладніше цілі, обов’язки та особливості даних професій.

Менеджер з навчання та розвитку (Training & Development manager)

Керівники багатьох сучасних компаній поділяють думку про те, що зробити персонал кращим можна шляхом залучення найкращих, при цьому постійно їх навчаючи й розвиваючи, та у такий спосіб стимулюючи до тривалої й результативної роботи в компанії. У зв’язку з цим компанії вводять посаду менеджера з навчання та розвитку або T&D менеджера. Мета посади T&D менеджера – забезпечення постійного процесу навчання та розвитку персоналу компанії.

Основними напрямками діяльності T&D менеджера є:

  • планування та організація навчання;
  • координація дій всіх учасників процесу корпоративного навчання;
  • бюджетування програм навчання і розвитку;
  • розробка програм навчання, методична діяльність;
  • проведення навчання та оцінка його ефективності;
  • нормативна, звітна робота про проведене навчання;
  • участь в інших HR-проектах (формування та розвиток корпоративної культури, розвиток мотиваційних програм, управління талантами, результативністю).

HR (Human Recourses)

Структура HR-відділу в компанії безпосередньо залежить від того, як влаштована сама компанія. На великому підприємстві над цим працюють кілька відділів, кожен з яких веде розробку і впровадження відповідних напрямків з рекрутингу, навчання та розвитку персоналу, діловодства, оцінки співробітників.

В невеликих компаніях за весь HR-процес часто відповідає фахівець, який вирішує цілий спектр завдань.

У посадові обов’язки HR, зазвичай, входить:

  • укомплектування організації працівниками відповідних професій, спеціальностей та рівня кваліфікації;
  • визначення потреби в персоналі;
  • вивчення ринку праці з метою визначення усіх джерел для забезпечення підприємства персоналом;
  • проведення співбесіди, тестування, а також інших заходів, що допомагають визначити професійні навички та соціально-психологічні якості персоналу, який вже працює та кандидатів, які претендують на зайняття вакантних посад;
  • організація заходів, спрямованих на “введення в посаду” – швидку адаптацію нових співробітників;
  • координація роботи з навчання, підвищення кваліфікації персоналу для успішного розвитку ділової кар’єри;
  • підготовка та донесення інформації щодо кадрових перестановок, пов’язаних із вирішенням стратегічних питань організації;
  • організація роботи з атестації та оцінки персоналу;
  • участь у прийнятті рішень із найму, переведення, просування, зниження, накладення адміністративних стягнень, звільнення працівників;
  • консультація з питань, пов’язаних зі здійсненням ефективного управління кадрами;
  • участь у плануванні, соціальному розвитку, вирішенні трудових суперечок і конфліктів у колективі;
  • оформлення трудових контрактів, договорів, а також ведення особистих справ співробітників;
  • систематизація та ведення кадрової документації.
ІПП ПРОФЕСІЇ ТА КОМПЕТЕНЦІЇ HR-МЕНЕДЖЕРА, фото-1

Happiness Manager – спеціаліст, який відповідає за щастя і добробут співробітників.

Впровадження нової посади – Happiness Manager, пов’язано з появою одного зі світових трендів – «управління» щастям і добробутом своїх співробітників. Найчастіше в Україні ця посада зустрічається в IT-сфері.

Поняття добробуту працівників охоплює не тільки комфортні умови роботи, але й програми мотивації, корпоративні заходи й додаткові блага.

Загалом, це можливість розвиватися і реалізовувати власний потенціал, відчуття причетності до успіху компанії й особистого внеску в спільну справу, позитивна атмосфера в колективі, відкритий та доступний для комунікації топ-менеджмент, визнання і повага.

Можливі цілі та бізнес-завдання Happiness Manager: зниження «плинності» персоналу і кількості співробітників, схильних до частих сезонних захворювань, підвищення рівня лояльності персоналу, збільшення продуктивності роботи працівників.

***

Безумовно, перелічені вище та нові професії будуть з’являтися і вже з’явилися у багатьох HR-відділах великих компаній. Це пов’язано з тим, що умови зовнішнього середовища диктують власні правила, спрямовуючи до тотальної трансформації HR-відділів.